Jakob Munck och Erik Klarén. Foto: Johanna Arnström.

Jakob Munck och Erik Klarén. Foto: Johanna Arnström.

 

 

Allting utgår från idén - bara de bästa räknas. Men lika viktigt är hantverket. Att få idén att låta som det står på papperet. Det gäller att alltid stå på tå, kritiskt granska och vara helt öppen för nya intryck. Där har du hela affärsidén.

Den gällde redan när Jakob stod i tvättstugan i Brandbergen, nyss nedflyttad från Umeå där han drivit reklam- och rock'n'rollstudio, fast besluten att börja producera radio. Det blev krångligt när barnen ville kolla på Bollibompa. Jakob flyttade in till stan. Ett par produktioner kom in, Erik hoppade på tåget, fler produktioner, flytt till egna lokaler, fler produktioner, mer folk, priser, vattenskada, fler produktioner och några tappade, mer folk. Bra folk. Smarta tankar. Bra idéer.

Affärsidén är densamma som i Brandbergen. Kostymen är lite större, men vi har alltid varit säkra på vad vi vill vara. Det mest innovativa produktionsbolaget.

Sugen på att samarbeta?